دسته‌بندی نشده

آشنایی با دستگاه پرداخت کاری طلا

طلا فلزی هر چند ارزشمند و زیبا است ولی بعد از مدتی استفاده به دلیل نرم بودن آسیب خواهد دید و دیگر جلا و برق روز اول را نخواهد داشت و حتی ممکن است دچار ضرب دیدگی شود که جذابیت و زیبایی خود را از دست می دهد.

در این مواقع طلا را میتوان ترمیم کرد که این کار توسط فردی باید انجام شود که پرداخت کاری طلا را بلد باشد. ممکن است پرداخت کاری طلا به صورت دستی یا ماشینی صورت گیرد.

فرایند پرداخت کاری یا پولیش طلا توسط ماشین های دینام یک طرفه یا دو طرفه و یا توسط برس های مخصوص و مواد جلا دهنده انجام می شود. در واقع دستگاه های پرداخت کاری برس های نرمی دارند که با استفاده از آنها و با چرخش مناسب، کار صیقل را انجام می دهند.

همچنین مجهز به سیستم مکش قوی برای جلوگیری از هدر رفتن طلا هستند. مرحله آخر استفاده از ماشین بخارشور است که نتیجه ی مطلوبی به کارهای دارای سنگ های قیمتی از قبیل الماس، زمرد، یاقوت و … می دهد.

پرداخت کاری طلا چه زمانی صورت می گیرد؟ حین ساخت جواهرات و نصب سنگ های قیمتی بر روی طلا، ممکن است بر اثر برخورد ابزارها، سطح کار دچار خط و خش شود.

که در مرحله آخر به وسیله دستگاه های پرداخت طلا، سطح کار را صاف و صیقلی می کنند تا زیبایی آن دو چندان شود. مهم است؛ فردی که پرداخت کاری و پولیش کاری طلا و جواهرات را بر عهده دارد، با تجربه باشد تا به کار انجام شده در مراحل قبلی آسیبی نرساند.

موتور پرداخت طلاسازی

همانطور که در بالا ذکر شد پرداخت کاری طلا با استفاده از ماشین های دینام یک طرفه یا دو طرفه و به کمک فرچه ها امکان پذیر است. همچنین دارای سیستم مکش قوی نیز هستند که در حین پرداخت کاری، ذرات جدا شده طلا را به درون خود می مَکد و از هر رفتن ذرات طلا جلوگیری می کند.

می توانید انواع دستگاه های پرداخت کاری طلا از جمله دستگاه پرداخت کاری یک طرفه ایستاده، دستگاه پرداخت کاری رومیزی بزرگ، دستگاه پرداخت کاری رومیزی کوچک از بهترین نوع برند یعنی Eleman و دستگاه پرداخت کاری LAP و صابون دیالوکس آبی را از مجموعه طلا تولز بخواهید.

مجموعه طلا تولز نیز یکی از تامین کنندگان ابزارآلات و تجهیزات ساخت طلا، دستگاه آبکاری طلا، مخراج کاری، پرداخت کاری، لیزر و طراحی و … آن هم با بیش از 50 سال سابقه درخشان است. و جزو اولین و کامل ترین مرجع برای هنرمندان و صنعتگران این حوزه محسوب می شود.

از نقاط قوت این مجموعه، تامین کالا به صورت مستقیم و با حذف واسطه و همینطور تامین بخشی از کالای وارداتی به صورت مستقیم، آن هم با بهترین قیمت است.

می توانید به دلیل وجود نوسانات قیمتی در بازار برای استعلام قیمت به روز دستگاه های پرداخت کاری با مشاوران طلا تولز تماس حاصل نمایید.

خرید دستگاه پرداخت طلا

دستگاه پرداخت طلا که به آن ماشین‌های بافینگ نیز گفته می‌شود، دستگاه‌هایی هستند که با برس کار می‌کنند و برای انجام عملیات برس‌زنی، سفت کردن، پرداخت و تکمیل هر گونه مواد فلزی طراحی شده‌اند.

در واقع دستگاه‌های پرداخت طلا همه کاره هستند، زیرا امکان کار با عناصر، با اشکال و اندازه‌های مختلف را با انواع مختلف پرداخت، از تمیز کردن تا پرداخت آینه‌ای که با خمیرهای ساینده به دست می‌آید، می‌دهند.

دستگاه پرداخت طلا شامل دو نوع رومیزی و پایه دار یا ایستاده است.

  • دستگاه پرداخت طلا رومیزی: دستگاه پرداخت طلا رومیزی مناسب برای عملیات برس زدن و سفت کردن قطعات کوچکی که نیاز به فشار قوی ندارند، هستند. آنها برای کاربردهای صنعتی و حرفه ای در هنگام پردازش مداوم استفاده می‌شوند. این محدوده با ماشین های پولیش همراه با آسیاب تسمه ای یا آسیاب تکمیل می‌شود.
  • دستگاه پرداخت طلا پایه‌دار: دستگاه پرداخت طلا پایه‌دار مناسب برای برس زدن و سفت کردن برای عملیات دستی که نیاز به فشار قوی و موتور با قدرت بالا دارند هستند. آنها برای پرداخت در اندازه های متوسط، ​​​​کوچک و خاص استفاده می‌شوند. این محدوده با ماشین های پولیش همراه با آسیاب تسمه‌ای یا آسیاب تکمیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *